a szövegeket a google.hu-n kerestem különböző oldalakról
Babetta - történet
Az 1960-as évek második felében egy Csehszlovák export/import cég, a MOTOKOV ami a JAWA és a PS exportőre is volt lehetségesnek látta egy kis,könnyű motorkerékpár piacra-dobását melyhez bizonyos országokban jogosítvány sem kell. Valaki a francia gyártmányú SOLEX-re gondolt amit akkoriban igen jól vettek az emberek de később elvetet ték az ötletet.
A képen az én babettám látható.
Jawa 175ccm
•A Jawa szakított
a hagyományokkal és piacra dobta a Villiers blokkal szerelt 175 köbcentis gépét, amellyel bebizonyította, hogy egy ekkora masina is képes lehet, akár két személlyel is elgurulni.
Jawa Pérak - 250ccm
Majd megszületett a 250 köbcentis Pérak, amelyet röviddel a harcok befejezése után sorozatban is elkezdtek gyártani. Ez a típus is megelőzte a korát, mert a váltót a forgattyúsházzal együtt a blokkba építették
Jawa 500ccm OHC
•Az egyes források szerint 15 ezer koronába kerülő és ezzel súrolva a megfizethetetlen kategóriát, az OHV 500 típusból 31-ig csupán ezer darabot tudott eladni, ami édes kevésnek számított már akkor is. Az OHV rövidítés az angol over head valve szókapcsolatokból jön. ami annyit tesz, hogy alul vezérelt, felül szelepelt.