M-D Veteran Garage
Jawa, Simson, Riga, Berva, Panni, MZ, Pannónia, Csepel, D-Csepel, Ural, Dongó, Komár, DKW, NSU, Diamant - Motorkerékpárok a Keleti-blokkból. + Zündapp, Hercules, Triumph
(elnézést a német achentush miatt)
Fritz Neumeyer, a nagyapa az utolsó főnökei kezdett gyártásához gőzgépek és játékok. Zusammen mit den Firmen Krupp und Thiel gründete Neumeyer 1917 die Zünder- und Apparatebaugesellschaft Nürnberg , die 1918 in seinen Alleinbesitz überging. Valamint a vállalatok Krupp és Thiel Neumeyer alapították 1917-ben detonátorok és készülék Company Nürnberg, ami telt el 1918-ban saját kizárólagos birtokában van.
Miután a berlini Autó-és motorkerékpár kiállítás az 1920-ban úgy döntött, hogy Neumeyer, még motorkerékpárok. Durch Fließbandtechnik konnte er 1921 mit der Z 22 seine erste Maschine preiswert auf den Markt bringen. Által 1921 idézhetik futószalagos árú Z 22 első gép a piacon. 1500 Stück dieses Motorrades baute er bis 1922. 1500 egységek ezen kerékpáros építtetett 1922-ig. Die Erfolgsgeschichte des Unternehmens wurde auch durch Neumeyers Tod 1935 nicht aufgehalten, Ende der 1930er-Jahre war Zündapp eine der fünf bedeutendsten Motorradfabriken in Europa . A sikertörténet volt a cég nem állt meg a Neumeyer halál 1935-ben, a 1930-as évek végén volt az öt legfontosabb Zündapp motorkerékpár gyár.
ZÜndabb boxer motor működése
Sok motortípus a Zündapptól
- Z 22: Gyártási év 1921-1924, egyhengeres kétütemű, 211 cc és a 2,5 kW, nehéz 56 kilogramm, 65 km / h végsebességet, a hátsó merev, gömb alakú, elöl villa.
- Z 200: Baujahr 1922, Einzylinder-Zweitakt, Beleuchtung mit Karbidlampe Z-200: Built in 1922, egyhengeres kétütemű, világítást karbid lámpa
- K 249: Baujahr 1924, Einzylinder-Zweitakt, 249 cm³ und 3,5, später 4,5 PS K 249: 1924-ben épült, kétütemű, egyhengeres, 249 cc és 3,5, majd 4,5 kW
- Z 300: Baujahr 1928, Einzylinder-Zweitakt, 9 PS Z-300: Built in 1928, egyhengeres kétütemű, 9 LE
- S 500 (Touren): Baujahr 1930/31 mit 499 cm³ OHV-Vierventil-Einzylinder „Python“ von Rudge , Trockensumpfschmierung , 18 PS S) 500 (Tours: Gyártási év 1930/31 a 499 cc OHV négy szelepes, egyhengeres "Python" by Rudge, Dry, 18 LE
- SS 500: Baujahr 1930/31 mit 499 cm³ OHV-Vierventil-Einzylinder „Python“ von Rudge , Trockensumpfschmierung, 22 PS SS 500: év 1930/31 cm ³ 499 OHV négy szelepes, egyhengeres "Python" by Rudge, Dry, 22 LE
- K 200: Baujahr 1933/34, Einzylinder-Zweitakt, 6,5 PS K 200: épült 1933-34, kétütemű, egyhengeres, 6,5 kW
- K 600: Baujahr ab 1933, Zweizylinder-Viertakt-Boxer K 600: Built in 1933, kéthengeres, négyütemű boxer
- K 800: Baujahr ab 1933, Vierzylinder-Viertakt-Boxer K 800: Built in 1933, négyhengeres, négyütemű Boxer
- DS 350: Baujahr 1937–40, Einzylinder-Viertakt, 17,5 PS, 110 km/h DS-350: épült 1937-40, négyütemű, egyhengeres, 17,5 kW, 110 km / h -
- DB 200: („Bauernmotorrad“) Baujahr 1935−1940 und 1947–1951, 198 cm³, 7 PS, Einzylinder-Zweitakt DB 200: (tipikus motorkerékpár ") épült 1935-1940 és 1947-1951, 198 cc, 7 lóerős, egyhengeres kétütemű
- DB 201: Weiterentwicklung mit Teleskopgabel; 7,5 PS, Höchstgeschwindigkeit 85 km/h DB 201: evolúció egy teleszkópos villa, 7,5 kW, legnagyobb sebessége 85 km / h
- DB 202: Neu mit Fußschaltung DB 202: Új lábbal switch
- DB 203 „Comfort“: Mit Hinterradfederung System Jurisch DB 203 "Komfort": Jurisch hátsó felfüggesztési rendszer
- DB 204 „Norma“: Ab Werk auf Wunsch mit Jurisch Geradweg Hinterradfederung und Kettenkasten DB 204 "Norma": az üzemből kérésre Jurisch Geradweg hátsó felfüggesztés és a lánc ügy
- DB 234 „Norma Luxus“ DB 234 "Norma luxus"
- Zündapp KS 750|KS 750: ( Wehrmachtsgespann ), Baujahr 1940–1948, Zweizylinder-Viertakt-„Boxer“, (170° Zylinderwinkel,) ca. 26 PS, angetriebenes und gebremstes Seitenwagenrad Zündapp KS 750 | CS 750: (Wehrmachtsgespann), épült 1940-1948, négyütemű kéthengeres "boxer", (170 ° henger szöge,) kb 26 kW, hajtott és fékezett Seitenwagenrad
- KS 600 : 1938–41 und 1949–50, 600-cm³-Zweizylinder-Viertakt-Boxer, 28 PS, 195 kg, keine Hinterradfederung, 145 km/h KS 600: 1938-41 és 1949-50, 600-cc kéthengeres négyütemű boxer, 28 kW, 195 kg, nincs hátsó felfüggesztés, 145 km / h
- KS 601 („Grüner Elefant“), 1950–57, 600-cm³-Zweizylinder-Viertakt-Boxer, Geradweg-Hinterradfederung, 28 PS, 224 kg, 140 km/h KS 601 ( "Zöld Elefánt"), 1950-57, 600 cc-kéthengeres, négyütemű boxer Geradweg-hátsó felfüggesztés, 28 kW, 224 kg, 140 km / h -
- KS 601 S : leistungsgesteigerte Version der KS 601, 34 PS, 216 kg, 155 km/h KS 601 S: uprated változata KS 601, 34 kW, 216 kg, 155 km / h
- KS 601 EL : USA-Export-Version der „KS 601 S“ mit Hinterradschwinge KS 601 EL: amerikai export változata a "KS-601 S" a swing arm
- Bella : 1953–64, Roller mit 147, 174 und 198 cm³ Hubraum, fahrtwindgekühlter Einzylinder-Zweitakter, Fußschaltung Bella: 1953-64, robogók és 147, 174 és 198 köbcentis egyhengeres kétütemű fahrtwindgekühlter, foot switch
- Elastic 200 (DB 205): 1953–55, 198 cm³ Hubraum, 9,5 PS, Einzylinder-Zweitakter mit schräg geneigtem Zylinder, Telegabel und Hinterradschwinge, seitenwagentauglich Elastic 200 (DB 205): 1953-55, 198 cm ³ motor hengerűrtartalma, 9,5 lóerős, egyhengeres kétütemű a ferdén ferde henger, első villa és a lengőkar, seitenwagentauglich
- Elastic 250 (DB 255): 1954–55, 247 cm³ Hubraum, 13 PS, Einzylinder-Zweitakter mit schräg geneigtem Zylinder, Telegabel und Hinterradschwinge, seitenwagentauglich Elastic 250 (DB 255): 1954-55 247 cm ³ motor hengerűrtartalma, 13 lóerős, egyhengeres kétütemű a ferdén ferde henger, első villa és a lengőkar, seitenwagentauglich
- 175 S: Einzylinder-Zweitakter (Fächerzylinderkopf) mit 10,5 PS, mit Telegabel und Hinterradschwinge, nicht seitenwagentauglich 175 S: egyhengeres kétütemű motor (hengerfej rekeszek) a 10,5 lóerős, az első villa és a lengőkar, nem seitenwagentauglich
- 200 S: 1955/1956, Einzylinder-Zweitakter (Fächerzylinderkopf) mit 12 PS, mit Telegabel und Hinterradschwinge, nicht seitenwagentauglich 200 S: 1955/1956, egyhengeres kétütemű motor (hengerfej rekeszek), 12 LE, az első villa és a lengőkar, nem seitenwagentauglich
- 201 S: Einzylinder-Zweitakter (Fächerzylinderkopf) mit 12 PS, mit Vollschwingen-Fahrwerk , nicht seitenwagentauglich 201 S: egyhengeres kétütemű motor (hengerfej rekeszek), 12 LE, a teljes oszcilláció alváz, nem seitenwagentauglich
- 250 S: Einzylinder-Zweitakter (Fächerzylinderkopf) mit 14,5 PS, mit Telegabel und Hinterradschwinge, nicht seitenwagentauglich 250 S: egyhengeres kétütemű motor (hengerfej rekeszek) a 14,5 lóerős, az első villa és a lengőkar, nem seitenwagentauglich
- Trophy 175 S und Trophy 250 S, 1957–1962, Einzylinder-Zweitakter (Fächerzylinderkopf) mit 10,5 bzw. 14,5 PS, mit Vollschwingen-Fahrwerk, zuletzt auch mit 12-Volt-Anlage und elektrischem Anlasser Trophy Trophy 175 S és 250 S, 1957-1962, egyhengeres kétütemű motor (hengerfej rekeszek) a 10,5 és 14,5 kW, teljes oszcilláció alváz, legutóbb a 12 V-os rendszer és az elektromos indítómotor
- K 55: 12 PS, 90 km/h *** Baujahr ? K-55: 12 LE, 90 km / h *** évre? **** ****
- KS 100: Typ 514-320, 1963–1966, 100 cm³, 8,2 PS, 4-Gang, 90 km/h CS 100: Type 514-320, 1963-1966, 100 cc, 8,2 kW, 4 sebességes, 90 km / h
- KS 100: Typ 518, 1968–1971, 10 PS, 5-Gang, 100 km/h CS 100: Type 518, 1968-1971, 10 kW, 5 sebességes, 100 km / h
- GS 75: 74,5 cm³ Hubraum, 5,6 PS, 4-Gang, 77 km/h, 11,5-Liter-Tank, 82 kg Gewicht GS-75: 74,5 cc, 5,6 kW, 4 sebességes, 77 km / h, 11,5-gallonos tartály, 82 kg-os
- GS 125 (MC 125): Typ 520, 1970–1976, 18 PS / (19 PS), 5-Gang, 90–106 km/h je nach Übersetzung. GS 125 (MC 125): Type 520, 1970-1976, 18 kW / (19 LE), 5 sebességes, 90-106 km / h attól függően, hogy a fordítást. Preis Typ 520-05L5 (GS 125): 3195 DM, Typ 520-52LE (MC 125): 3250 DM [2] Ár Típus 520-05L5 (GS 125): 3.195 DM-520 típusú 52LE (MC 125): 3250 DM [2]
- KS 125 Sport: 1971–1976, 125 cm³, 15 PS / ab 1972 17 PS, 5-Gang, 115 km/h / ab 1972 120 km/h. KS 125 Sport: 1971-1976, 125 cc, 15 kW / ab 1972 17 LE, 5 sebességes, 115 km / h / 1972-től 120 km / h Preis Typ 521-05L0: 2895 DM [2] Ár Típus 521-05L0: 2895 DM [2]
- KS 175 WC: Typ 521, 1977–1981, Einzylinder-Zweitakt, 163 cm³, 10 kW / 17 PS, Fünfgang, 125 km/h, Wasserkühlung KS 175 WC: Type 521 1977-1981, egyhengeres kétütemű, 163 cc, 10 kW / 17 LE, ötfokozatú, 125 km / h, vízhűtés
Zündapp KS 750