M-D Veteran Garage

Jawa, Simson, Riga, Berva, Panni, MZ, Pannónia, Csepel, D-Csepel, Ural, Dongó, Komár, DKW, NSU, Diamant - Motorkerékpárok a Keleti-blokkból. + Zündapp, Hercules, Triumph

http://www.nortonmotors.com/images/triumph_logo2.gif


A Triumph eredete 1884-re a Németországból Angliába bevándorolt Siegfried Bettmannra vezethető vissza. Egy évvel később az eszes üzletember kerékpárok eladásával kezdett foglalkozni, és 1886-ban már levédette a Triumph logót.

1887-ben az üzletmenet megengedte, hogy a német származású mérnököt, Mauritz Schulte-t alkalmazza. Egy évvel később Bettmann egy kis üzemet vásárolt Coventry-ben, amely akkoriban az angol kerékpárgyártás központja volt. A kerékpártól a motorkerékpárig most már csak egy kis lépés vezetett. Mauritz Schulte valósította meg ezt az ötletet, és 1902-től megkezdődött a Triumph motorkerékpárok gyártása.

Az első saját hajtóművel gyártott Triumph mégis csak 1905-ben, a motorpiacra lépés után három évvel készült el. A 363 ccm-es egyhengeres négyütemű motor teljesítménye 3 LE volt.
Dux-Moto-Reve.jpg (95411 bytes)
A következő években a Triumph-nak jól ment, de mint a többi angol motorkerékpár gyártó, a Triumph is nagy léptekkel haladt előre. 1907-ben a "Zöld-Szigeten" már több mint 60.000 motorkerékpárt jegyeztek, és először rendezték meg a Man-Szigeten a "TT"-t (Tourist Trophy). A második és harmadik helyen természetesen egy-egy Triumph végzett! A "TT"-t 1908-ban Jack Marshall nyerte Triumph motorkerékpárjával. Semmi sem bizonyítja jobban a Triumph masinák megbízhatóságát és tartósságát, mint a következő fél évszázad szenzációs sorozatgyőzelmei, amelyeket nem csak a "TT"-ken szerzett. A gyors motorkerékpárok sikereivel, könyveket lehetne megtölteni.

Az első világháború kitörése után hadieszközök gyártására állt át. Ebben az időben a Triumph már a legjelentősebb motorkerékpár gyártó volt Angliában és így több mint 30.000 katonai motorkerékpárt szállított. A háború után a Triumph gazdasági eredményei továbbra is jelentősen emelkedtek.

A Coventry üzem 3000 dolgozót foglalkoztatott, akik egy hét leforgása alatt 1000 egyhengeres két- és négyütemű motort gyártottak 98 és 500 ccm hengerűrtartalom között.

A harmincas évek végéig az erős egyhengeres-gőzkalapács-motor volt a mérvadó, a Triumph azonban 1937. őszén piacra hozott egy teljesen új motorgenerációt, a T5-öt, Speed Twin motorral. Egy 27 lóerős, 150 km/h gyors, 500 ccm-es kéthengeres-négyütemű motort. A Speed Twin motorral Edward Turner megalkotta mesterművét, amely építése 50 évre megformálta az angol motorkerékpárok képét. De ez nem volt elég, az új gyártási sorozattal a főkonstruktőr a Triumph-ot a világpiac élvonalába repítette. http://theselvedgeyard.files.wordpress.com/2009/07/classic_600.jpg

De a Triumph diadalútja csaknem tíz évre megszakadt, amikor 1939-ben Anglia belépett a II. Világháborúba. A Triumph cég történelmében ez tragikus fejezet volt. 1940. november 14-én a német légierő lebombázta, porig rombolta az üzemet és fél Coventryt. Telephelyet az új gyárnak Coventry kapui előtt találtak Meriden-ben. A II. Világháború végéig 49.700 db, túlnyomórészt katonai motorkerékpárt gyártottak itt.

1946-ban ismét megkezdődött az utcai motorkerékpárok gyártása. Export slágerek az ismert 350-es és 500-as Speed Twin motormodellek voltak. Az amerikai eladási sikerek okán, és az amerikai igények kapcsán 1949. szeptemberében a Triumph bemutatta a 650-es Thunderbird 6T típust. A Triumph így egy orrhosszal újra megelőzte a versenytársakat, mivel hasonló 650-es típus még sem a BSA, sem a Norton tervei között nem szerepelt.
http://www.hi-starclassics.co.uk/Index%20Pictures/bike%20a%20120606.jpg
A következő években a Triumph kibővítette a választékát a kisebb kategóriájú osztályokban, mint a 150-es, 200-as, 250-es egyhengeres-négyütemű motorkerékpárok; a középkategóriában a 350-es és 500-as kéthengeres-soros motorok; és a Prestige-kategóriában a 650-es twinek: a Thunberbird és a Tiger. Akik az Otto-normálmotort részesítették előnyben, azok számára a Triumph egy kétütemű scootert készített.
http://motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/triumph_thunderbird_1962.jpg
1958. vége előtt készült el a 650-es Bonneville. Akkoriban a "Bonnie" 42 lóerős és 180 km/h gyors Supersport motorkerékpár volt.

A 60-as évek kezdetéig a klasszikus angol motorépítészet szerint a Twin motorok külön elsődleges hajtóművel és hajtóműházzal készültek, 1963-ban azonban úgy adódott, hogy a Triumph egy új motorblokkot hozott ki - az "egyesült konstrukció" - amelyben a forgattyús-tengely, az elsődleges hajtómű és a hajtómű egy közös motorházban lett elhelyezve.





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 13
Tegnapi: 1
Heti: 164
Havi: 479
Össz.: 227 448

Látogatottság növelés
Oldal: Triumph
M-D Veteran Garage - © 2008 - 2024 - m-dveterangarage.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »