A szövegeket a www.simson.hu-ról szereztem
A legenda 1856-os évben kezdődött és a napjainkban is tart. Löb és Moses Simson vettek egy "vasüzemet", ahol először vasat öntöttek később fegyvereket kezdtek el gyártani és csak az 1896-os esztendő hozta meg a várva várt első járműcsodát egy kerékpárt. Simson S-R1 A bicikli külső igazi segédmotort rejt magában, ezt a pedál is teljes mértékben alátámasztja. 1955-ben kezdték gyártani a 60-as évek elejéig gyártották ezt a típust. 50ccm hengere mindössze 1,5 Le-s volt!!! A pedál miatt csak kormányváltós lehetett és 2 sebességes volt. A blokk még az Mz művekben készült. Simson Schwalbe Az SR1-et természetesen fejlesztették tovább az SR2 jött majd utána a Schwalbe előfutára a KR50. Évente immár 180000 db került ki a nagynevű gyárból. 1964 született meg az első Schwalbe ami már 2 személyes volt és az utazási körülmények is jók voltak rajta. Az NDK vezetőinek kérésére különböző költségű motorokat állítottak elő 2-4Le-ig, 3 illetve 4 sebességes változatban, menetszeles és ventillátoros hűtéssel. (a képen az én Schwalbém kátható) Simson Star
A Start a Spatzcal párhuzamosan fejlesztették, de ezt már sokkal sportosabbra és 2 személy számára is alkalmassá téve. A Simsonnál törekedtek az olcsóságra így motorikusan a Scwalbéből kapta a blokkot, az elektronikát, a lámpákat, kipufogót. 7 hónappal a Spatz megjelenése után nagyon úgy tűnt, hogy megállíthatatlan fejlődés indul el a gyárnál.
A képen Papp Miklós barátom Starja látható.
Simson S51 B/N
Az 1980-ban jött az S51-s Simson a piacra. Hazánkban is rengeg fut belőle. Kedvelt, strapabíró, kényelmes motorkerékpár. Kiválóan tunigolható, és megbízható motorja van. Sok variációban kerűlt az utakra, sőt kisebb ráncfelvarrásoktól eltekintve ma is kapható.
A képen osztálytársam, Farkas János motorja látható