M-D Veteran Garage

Jawa, Simson, Riga, Berva, Panni, MZ, Pannónia, Csepel, D-Csepel, Ural, Dongó, Komár, DKW, NSU, Diamant - Motorkerékpárok a Keleti-blokkból. + Zündapp, Hercules, Triumph

cs-l.jpgdcsl.jpg

Csepel 100 Túra


1946-ban a WM műveknél előszedték a 100/L blokkot, és a pedált berugókarra, a kézi váltó lábváltóra cserélték, majd készítettek hozzá egy dupla melső bölcsőcsőves erős vázat. Az első villa is az elődtől származott. Benzintartálya már 10 literes, 1:25 keverék ment bele, ülése az elődtől származó háromszögletű bőrnyereg, ami 720 mm-re volt a földtől. Itt az előző modelleken megszokott "gázhébli" helyett forgó gázszabályzót (Dreh-griff) alkalmaztak. Kipufogó dobja, ahogy az előző modellen is, úgynevezett "fecskefarkas". Önsúlya már 43 kg. Ez a blokk is még a hengerfejnél volt felfogatva, lendkereke 22 wattos, teljesítménye, mint a 100/L-é, de ez a modell csak 400/min fordulaton adta le a 3 LE-t. Ezzel már 70 km/h elérésére is képes volt, sürítése 6. Hossza 1800, szélessége 680, magassága 910, tengelytávja 1230, szabad magassága pedig 140 mm. Fogyasztása kevesebb volt, mint 2 liter. Mint az előző WM Csepelek, ennek a gumija is 24x2 1/4-es. Ez a motor gyakorlatilag teljesen hazai alkatrészekből készült. Ez volt az utolsó WM Csepel, amely a WM jelzőt viselte, bár később is használták ezt jelzőt reklám céljából (Weiss Manfréd utódait náci származásuk miatt Svájcba üldözték ki).

tura.jpg


Csepel 125/D


Ez volt az utolsó 125 cm3-es modellje a Csepel gyárnak, de ennek is a gyártását 1955-től a hadi szerszámok gyártása miatt Zuglóban végezték, a Danuvia gyárban. Innen ered a neve, D-Csepel, vagyis Danuvia-Csepel. Ez a típus túlnyomó többségben megegyezett a korábbi T-Csepellel, festését, és néhány apróbb részletet kivéve. Ez a motor is, mint elődje már elől-hátul teleszkópos, de Pagusa (gumi ülés, ezen a típuson D betűjelzéssel a közepén) típusú nyereglappal, amin külön is volt rugózás. Benzintartálya 11 literes, fogyasztása kb. 3 liter/100 km. Ehhez a típushoz exportra, vagy külön kérésre tartozott elektromos kürt a kézi duda mellé. Saját tömege 75 kg. A hengere aluminium henger, teljesen szimmetrikus, kör alakú, bár az 1957-58-as évektől gyártottak rá egy nem szimmetrikus alakút is. Eltér a főtengelye is az előzőtől, ez már nem félsonkás, hanem úgynevezett körsonkás. A motor 4,5-5 LE-t teljesített 4500 fordulaton, ami a 75-80 km/h sebesség elérését is lehetővé tette, 3 fokozatú tengelykapcsolóval. Tengelytávja 1290, nyeregmagassága 700 mm. Gumimérete, mint az előző modelleké is, 2,50x19. Eredeti színe fekete volt, fehér- arany- esetleg piros csíkozással, de létezett bordó exportszínvariánsa arany csíkkal is. Valamint exportra, vagy külön kérésre lehetett km órát is kapni hozzá. 1959-ben a gyár áttért saját fejlesztésű Danuvia motorkerékpárjának gyártására.

125d.jpg

Csepel 250

Kevés készült belőle, és kevés is maradt az ikerdugattyús néven közismert 250-es Csepelből, amely nem volt ugyan a márka legsikeresebb típusa, de ritkasága miatt mára alaposan felértékelődött. Egy üzemképessége miatt különösen érdekes darabot mutatok meg.

250.jpg

D-Csepel


d-cs.php.jpg



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 3
Tegnapi: 24
Heti: 69
Havi: 524
Össz.: 223 546

Látogatottság növelés
Oldal: Csepel/D-Csepel
M-D Veteran Garage - © 2008 - 2024 - m-dveterangarage.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen honlap készítő az Ön számára is használható! A saját honlapok itt: Ingyen honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »